غرس بیش از ۳ هزار اصله نهال در خوی 

بیش از ۳هزار اصله نهال در طول هفته منابع طبیعی وروز درختکاری در خوی کاشته می شود.

شهردار خوی گفت: سهم استان از طرح «مردمی کاشت یک میلیارد درخت» ۳۰ میلیون درخت در مدت چهار سال است که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خوی نیز در امتداد سیاست دولت، بیش از ۳ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در این شهر غرس و در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار نهال در طول سال کاشته شد. 

حسن نصراله پور افزود: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد. 

وی ادامه داد: شهرداری خوی برای تحقق طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال و تحقق سهم شهرستان با تدابیر لازم در کنار منابع طبیعی است. 

نصراله پور با اشاره به کاشت نهال در باغ تاریخ دلگشا اظهار داشت: با توجه به احیای باغ تاریخی دلگشا و نزدیک شدن به افتتاح این پروژه فاخر، بیش از ۹۰ اصله نهال کاج و چنار نیز در محوطه باغ کاشته شد. 

شهردار خوی از نحوه کاشت و نوع نهال نیزگفت: روز درختکاری بصورت همزمان در سراسر کشور آغاز و پس از مراسم درختکاری، کاشت نهال هایی همچون زبان گنجشک، سنجد، یاسمن، سرو خمره ای و نقره ای، کاج مشهد و غیره در سطح شهر نیز آغاز شد. 

نصراله پور بیان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار درخت و نیز درختچه از نوع ترون، زرشک طلایی و اسپیره از ابتدای سال تاکنون در سطح شهر خوی کاشته شده است.    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.